[CCF] QSO-ikkunan määrittäminen VOACAP:lla

Risto oh3uu at welho.com
Tue Sep 23 04:04:29 EDT 2008

Moro

Tuo PY2YP metodi tuntuu mielenkiintoiselta.

Luin hänen tutorial sivunsa,  mutta mielestäni toiminnoille pitäisi olla
yhteinen käyttöliittymä, ennen kuin toiminnosta tulee jokapojan työkalu.

Tämä PY2YP metodi antaa mielestäni vain vain vähän lisäarvoa minun
käytämälleni HamCap toiminolle.
Minähän laitan "Kotiasemaksi" DX aseman ( eg. VU7) ja katson, koska sieltä
on edullisimmat kelit Suomeen, tai vastaavasti hyvät kelit Japaniin, jolloin
on turha rääkyä täältä Suomesta.

Ajankäyttö HamCap vs. PY3YP antaa mielestäni pisteet HamCapille 4 - 1.

Joka tapauksessa on hienoa, että tätä kelitutkimusta kehitetään.
Vielä kun joku pystyisi parantamaan alabandien ennustuksia.

Miten olisi, jos laittaisimme OHDXF @ CCF laivaristeilylle ohjelmaksi
foorumin, jonne kutsutaan kokeneita alabandi (160 - 80m) workkijoita
keskustelemaan alabandien kelikäyttäytymisistä eri vuoden- ja
vuorokaudenaikana, yms. ?

73, Risto

Subject: [CCF] QSO-ikkunan määrittäminen VOACAP:lla

Cesar PY2YP on laatinut pienen kirjoitelman siitä, kuinka VOACAP:lla
voidaan ennustaa parhaimman QSO-ikkunan aukeaminen esim. johonkin
tiettyyn DX-pedition-asemaan. Asia josta Risto 3UU puhui minulle jo
muutama vuosi sitten (ja on varmaan kirjoittanut tälläkin foorumilla?) -
nyt rukoukseen vihdoin vastataan, hi ! ;)

Hyviä lukuhetkiä ja kokeiluja! 73 Jari OH6BG/OG6G