[CCF] Remote-luokka

Petri Keskinen pete at radiola.fi
Thu Aug 6 05:27:53 PDT 2009

Jari oh3bu:

> Kyllä kyllä. Point taken (but ignored).
>
> Olemme tosiasioista ilmeisen samaa mieltä.
>
> Johtopäätöstemme vastakkaisuudessa kyse on pohjimmiltaan siitä, että minkä
> laitamme raja-arvoksi sille, että nyt on tarvis uudelle luokalle.
>
> -Jari

Siinähän se tärkein kysymys tulikin. Luulisin että tämä olisi
tulevaisuudessa kasvava luokka eli se olisi hyvä ottaa mukaan. Ihan
kaikille ei kuitenkaan voida räätälöidä omaa luokkaa, mulla esim. voisi
olla hyvät mahkut "kääntymättömien monobandereiden" luokassa, siis tyyliin
"kaikille bandeille on oltava erilliset antennit joiden pitää osoittaa eri
suuntiin eikä niitä saa ainakaan kauko-ohjatusti kääntää kilpailun
aikana". :-)

Ymmärrän Esan pointin ja ehdotan seuraavaa: CCF kontestitoiminnan
edelläkävijänä kannustaa uusiin kokeiluihin ja julkaisee SAC:n alla oman
remote-luokan. Silloin tätä ei tarvitse alistaa jäykälle
järjestelyorganisaatiolle vaan voidaan ottaa heti käyttöön. Ja jos se
vetää porukkaa, niin se on helpompi joskus "myydä" viralliseksikin
luokaksi.

Tuskin ihan sietämättömästi aiheuttaa vaivaa CCF:lle jos kaikki
osallistujat lähettävät lokinsa ihan normaalisti ja lisäksi ilmoittautuvat
jollekulle sovittavan käytännön mukaan olevansa lisäksi remote-luokassa.
Sitten kun lokit on tarkistettu ja julkaistu joku poimii ja sorttaa
kaikkien remoteen ilmoittautuneiden tulokset eri listalle ja jokainen itse
printtaa paikallisesti oman pahvinsa vaikkapa pdf:stä.

73 de pete
oh3mep

-
Everything will be OK in the end. If it's not OK, it's not the end.