[CCF] ACOM ja MultiOp

oh6mf at ure.es oh6mf at ure.es
Wed Aug 12 00:51:13 PDT 2009

oh6rx at netti.fi wrote:
> Kysymys lie kuinka hyvä on hyvä? Ja ilmeisesti olette
> sitä mieltä että Acommin suojauspiirit ovat toteutettu moitteetta?

Enpä tiedä sanoa mikä on moitteton suojauspiiri ??
Jonninverran seuranneena , olen tullut siihen tulokseen että 2 tai 3 acomia
workkii
ihan fb samalla asemalla , jos asema muuten on kunnossa.
Jos taas asema ei ole kunnossa , niin pätkiipä tuo acomikin niin kuin ennen
vanhaan Nokian nmt:t
kun autot tiellä tuli vastkkain , ja molemmilla puhelu menossa hi..
(swr suojaushan niissäkin katkaisi sähköt varmuuden vuoksi)..

>Normi bandifilsa radion ja linukan välissä ja koksistubit ovat olleet
>erittäin toimivia ratkaisuja. Mikäli yhdellä stubisetillä ei ole tullut
>riittävästi vaimennusta niin sitten on laitettu tuplastubit. Niillä voi
>päästä jopa 60-70dB vaimennuksiin, kun lisätään vielä bandifilsojen
>tuoma 20-40dB niin päästään erittäin mataliin häiritseviin signaaleihin.
Juu,,, ite olen kyllä alkanut kallistua nykyään BPF myös linkun perään
systeemiin enempi..
helpompi hallita kuin stupit  .... aattelin kokeilla myös tommosta LPF --
HPF muodostamaa BPF yhdistelmää  taitas saada helpommin kestään tehoja.
ja bandileveyskin tulis säädettäväksi hi..
no joo... kurasta peeluu sano.

>W2VJN:n kirjan löytää ainakin Inradilta

>http://www.inrad.net/product.php?productid=248&cat=148&page=1
Tarttee lukasta joskua toikin tnx info