[CCF] SAC ja remot

timo.korhonen at elisanet.fi timo.korhonen at elisanet.fi
Sun Aug 16 01:18:31 PDT 2009

Moro

oh6rx at netti.fi kirjoitti:
> Terve,
>
> olen käynyt keskustelua aiheesta 75% NAC kontestimanagereista.
> Koska promoa ja säännöt on julkaistu "v.2008 malliin".

Kuinkas nuo taajuusrajoitukset, 2008 säännöissä käsketään valttämään
operointia välillä 7090-7100. Mites tuo 7100 yläpuolinen osa. Ei kai ole
syytä jättää väliiin 10 khz:n vapaata aluetta?

> Tasapuolisuuden nimissä, kategorian julkaisu on myöhässä
> ja siksi ei ole perusteltua lähteä loppumetreillä repimään.

Täällähän on esitetty, että meillä OH:ssa olisi jo tänä vuonna remote-luokka.
Virallisesti loki SOAB-luokkaan, mutta OH:ssa voisi kilpailla myös remotessa.
Olisi perusteltua kokeilla, niin saisi kokemuksia. Mikäänhän ei estä osallistumista
myös muilta skandeilta, luokka olisi siis epävirallinen kokeilu.

> Vuoden 2010 järjestejä taho suhtautui asiaan positiivisesti,
> joten voidaan odottaa että tällöin säännöissä esitellään
> erikoiskilpailuluokka.

Viimeisessä SAC-kyselyssä ( tnx OH1RX & co ) enemmistö kannatti
erillistä SAC CC:tä, onko tämä asia edistynyt?

> 73
> J-P

Timo
OH6GLE