[CCF] CQ WW CW 2008

timo.korhonen at elisanet.fi timo.korhonen at elisanet.fi
Wed Aug 26 10:52:54 PDT 2009

Moro

Juu, näin se on maailma muuttunut. Tosiasiahan on, että clussen käyttöä on mahdoton
valvoa. Fiksu huijaa siten, että spotteja ja qsoja on vaikea yhdistää.
Tässä lienee pakko tunnustaa tekniikan kehitys ja kannattaa clussen sallimista kaikissa
luokissa. Tämä poistaisi yhden ongelman, mutta ei tätä varsinaista huijaus ongelmaa.

Apuoperaattoreiden käyttö, skype, puhelin, skimmer jne, näitähän on

Tämä uusi valvoja systeemi on kuollut jo ennen ensimmäistä valvojaa Kukaanhan ei huijaa
jos paikalla on valvoja, sitten jää vielä paljon asemia joilla tätä valvojaa ei ole.
Jos sinua tänä vuonna valvotaan, niin tuskin ensi vuonna ja taas on baana auki.

Tonin 2UA ehdotuksissa oli paljon enemmän järkeä ja niillä tätä ongelmaa voitaisiin
selvästi rajata.
Eli web cam asemalle, kisan nauhoitus ja reaaliaikainen loki ( tämä voisi olla vaikka
järjestäjän suljetulle saitille, jotta kilpailijat eivät huomaa bandinvaihtoja jne)
30 minuuttia kisan jälkeen loki ja audio file s-postilla järjestäjille. Ei aikaa keittää eikä
editoida.

Timo
OH6GLE