[CCF] The Kotimaankisa (Varoitus: ei piristä päivääsi)

Teijo Murtovaara teijo.murtovaara at netikka.fi
Wed Dec 16 07:55:21 PST 2009

Jouko Häyrynen kirjoitti:
> Terve,
>
> toistan itseäni (wanhuuden merkki): format is everything.
> Unohdetaan Kalle-Ville -messut ja kopioidaan reilusti esim. WPX tai All
> Asian -sanomaformaatti,
> niin:
> a) ei tarvitse vielä viedä lokitarkastajaa teuraalle
> b) saadaan aika-ajoja isoihin kisoihin
> c) lyhytpinnaisetkin jaksava paremmin vääntäytyä workkimaan / lähettämään
> loki.
>
> Oikein mukavaa Joulua ja paljon kusoja (kisoissa ja muuten vaan) kaikille!
> de
> [...]

Moi,

Kotimaankisat ovat minullakin jääneet väliin, koska käyttämälläni
lokiohjelmalla (WT) niitä ei pysty workkimaan. Paperilokinpitoon minulla
ei todellakaan ole aikomusta palata.

Kotimaankisoihin pitäisi saada sellaiset säännöt, että niitä pystyy
workkimaan yleisesti käytetyillä lokiohjelmilla. Muussa tapauksessa ne
ovat tuomittuja hiipumaan.

Yhtenäistetyt säännöt helpottaisivat automaattisten
lokintarkastusprosessien kehittämistä. Kisojen tulokset (score, uniikit,
menetykset jne.) pitäisi saada mahdollisimman nopeasti valmiiksi
(avoimesti) ja kunniakirjat jakoon esim. pdf-muotoisina (säästöä),
jolloin kunniakirjan voisi itse tulostaa, jos niin haluaa. Lokipakko
pitäisi kokonaan poistaa. Uniikkiasemista annettaisiin vain vähennetyt
pisteet.

Uudet Joulukisan säännöt vaikuttavat mielenkiintoisilta (tunnin kesto ja
sprint-tyylinen QSY). Toivottavasti on aikaa osallistua.

Yksi vaihtoehto olisi lainata sääntöjä esim. EUHFC:stä. Laitetaan
sanomaksi (ja kertoimeksi) amatööriluvan myöntämisvuosi ja rajoitetaan
koko kisan pituus yhteen tuntiin. Silloin ehkä tuoreemmat amatöörit
olisivat haluttuja kertoimia.

de Teijo OH6NIO