[CCF] Löylyä kiukaalle (oli "OH2HQ: vaikkapa näin")

Kari Malmi kari.og5m at gmail.com
Fri Jul 17 08:48:41 PDT 2009

Iltaa kaikki kontesterit.

Ajattelin ensin kirjoittaa aiheesta blogiini, mutta ehkä nämä ajatukseni
tällä palstalla saavuttavat
enempi lukijoita, ja saattavat jopa inspiroida CCF-porukkaa kommentteihin ja
kehityskeskusteluun...

ASIA 1.

Ensiksi on tehtävä päätös:

1. Ollaanko jatkossa IARU-kisassa ns. "tosissaan", veren maku suussa, ja
organisoidaanko 2 kpl M/M
asemia operaattoreineen (väh. 2 x 6 = 12) tavoitteena huippusuoritus ja
voitto, vai:

2. Jatketaanko nykyisellä linjalla, eli IARU on "kiva" keskikesän
barbeque-kontesti, jossa kaikilla on hauskaa.

Kuinkahan moni suomalaisista kontestereista on juuri heinäkuussa lomilla,
lomareissuilla, ja haluaa
pyhittää edes yhden kuukauden vuodesta "out of station autoreply"
statuksella? Mitähän vaimoihmiset sanovat?

Pyydän kommentteja ylläolevaan.

ASIA 2.

Mitenkäs CCF:n sisällä nähdään suomalaisen RA-kilpailutoiminnan jatkuvuus ja
sen varmistaminen?
Kun tässä itse kukin alkaa pikku hiljaa ukkoutua (oma "bias-mittarini"
näyttää syyskuussa 57 V), niin
nuorta verta pitäisi saada "pakkiin" aika pian, muuten ollaan lähivuosina
tilanteessa jossa 60 - 70 vuotiaat
"formulakuskit" yrittävät pitää Suomen kilpailumainetta yllä... kunniakasta,
mutta hiipuvaa?

Onko meitin kipailutoiminnan jatkuvuus vain ja ainoastaan OH2UA ja OH6KZP
varassa?

Monissa keskusteluissa on tullut esille eräänlainen YCA, "Young Contesters'
Academy", joka mielestäni
on ajatuksena hieno ja kannatettava. Kuitenkin, ilman organisoitua
"suvunjatkamista" siitä ei tule mitään.

Olisikohan CCF-piirissä mahdollista luoda jäsenistön puitteissa jonkinlainen
"Nuorisotoimikunta" ja
"Markkinointityöryhmä" tms. jolla kilpailuaatetta vietäisiin eteenpäin,
liput liehuen, YCA-hengessä?

Academy-konsepti voisi olla vaikkapa kiertävä, eli halukkaat nuoret voisivat
vierailla useammilla
suomalaisilla huippu- (ja vähemmänkin huippu) asemilla eri kisoissa
tutustumassa kilpailutoiminnan viehätykseen.

Itse olen valmis panostamaan ainakin toiminnan suunnitteluun, ideointiin
etc.

Paljonko CCF:ssä on jäseniä? Löytyykö porukasta halukkaita
kehitysprojektiin?

73, Kari OG5M OH5XT
www.oh5z.com

Puhelimellä ukonröhlän tavoittaa numerosta 040-543 2162