[CCF] [Fin-ham] Apuja TVI-ongelmaan?

Jari Koivurinne jari.koivurinne at aina.net
Sat Jun 6 13:58:50 PDT 2009

> Hei,
>
> Vähillä häiriöillä olen tässä päässyt, mutta nyt naapurin telkku tykkää
> kyttyrää jos ajan sinne suuntaan 6 metrillä 100W tai kympillä yli 400W.
>
> Olisiko kellään ylimääräisiä  50 MHz tai 170 MHz high pass filsuja
> telkkuantenniin tai tietoa mistä saisi näppärästi? Ferriittejä on jo
> joka piuhassa ja manttelikatkaisu myös.
>
> 73 de Kari, OH2XX

Eihän vain ole huonokuntoista liitosta telkkuantennissa?
Manttelinkatkaisun pitäisi poistaa ongelma ellei jokin
liitos tee harmoonisia antennikaapelin ja antennin välisessä
liitoksessa.
Kokeile esim 100MHz:n ylipäästösuodinta. (3 konkkaa, pari kelaa,
mitoitusohjeet netistä) jos se ei poista ongelmaa, niin sitä
pitää hakea antennin liitoksista tai jopa omista antenneista.
Ensin kuitenkin naapurin antennikaapelin liitoksista.

-jari oh3uw