[CCF] re:UHFFI standardia

oh6mf at netikka.fi oh6mf at netikka.fi
Thu Jun 25 15:22:34 PDT 2009

Tjaa ???
>No, kun kysyit miten asiat on hoidettu "oikeilla" kisa-asemilla, niin
>vastaan:
>Pirusti ferriittejä , 40 - 60cm syöttöpisteen puoleiseen päähän kaapelia.
>Meillä OH5Z asemalla on 160m bandilla syöttöpisteessä jopa metrin verran
>ferriittejä...
>Hyvin toimii.
siis jotain tommostako meinaat  ??? hi...
http://oh6mf.ure.es/vaippamuuntaja.jpg
 nuo on tosin semmosia renkaita , mitkä pitäs tolla määrällä riittää 160m bandille .
ja tuo tehty kokeilu "työkalu tyyliin"  SO239 / PL259.

No joo mutta  ,,, Yllätys oli se että tuo "pirulainen" vähensi huomattavasti näitä kaupungin pohjia , pudottamatta kuitenkaan oikeaa signaalivoimakkuutta, kun kuuntelin 80m aneetilla 160m asemia .

piti oikein käyttää välillä piirikoneessa , ja kokeilla vielä RP-mittapaikallakin ,että siinä ei todellakaan ollut mitään vikaa koksuna ..

Toisaalta tuo  mun 80 dipoli on ilman balunia , ja amatöörityyppilliseen tapaan vaippakin on maissa vastaa rigin kautta heh heh ..
mutta tommonen saattaa mahdollisesti auttaa  tietyissä tilanteissa/aneetteissa pohja-smoken vähentämiseen ??? outo juttu kuitenkin ,, no ainahan sitä oppii jotain .
jatkanpa tutkimista ja ihmettelemistä taas joskus .

>73, Kari OG5M OH5XT
73 de oh6mf