[CCF] 40 m SACissa

Tomi Ylinen tomi.ylinen at luukku.com
Thu Sep 24 11:06:54 PDT 2009

Viime vuonna ruotsalaiset ei vielä päässeet yli 7,1:n ja TOECilla taidettiin käydä siitä keskustelua. Viime vuoden tapaan myös RTTY-asemia on kosolti pitkälle fonekaistaa.

Yllättävän tiiviisti operointi silloin säilyi käytännössä 7,1:n alapuolella. Mutta sen jälkeen on selvästi bandilaajennus sisäistynyt ja aktiviteetti levinnyt ylöspäin.

Eivät noi säännöt tahdo pysyä elämässä mukana, tuo mainittu perustuu vanhan kapean taajuuskaistan mukaiseen IARUn kontestitaajuussuositukseen.

Näkisin että voi ja kannattaa mennä reilusti 7,1:n yläpuolelle, pois ryttyjen jaloista. Itse ainakin aion.

t OH6EI