[CCF] OH-RTTY-KILPAILU 2011

Tapani Juhola tapani.juhola at kolumbus.fi
Thu Dec 30 03:08:08 PST 2010

Kommentit alla.

On Thu, 30 Dec 2010 11:38:48 +0200, Timo Klimoff wrote:

>Muutama huomio säännöistä:
>
>- multi operaattori -asema ei siis voi osallistua OH-RTTY-kisaan (mutta
>SARTG:n kisaan kylläkin)?

Näin on. OH-RTTY-kisassa ei ole multi-op-luokkaa. Ei ole myöskään SWL-luokkaa
osanottajien vähyyden vuoksi.

>- OH-asemat eivät suinkaan lähetä automaattisesti "HYVAA UUTTA VUOTTA" vaan
>_suomenkieliset_ operaattorit lähettävät tuon (alk. per. säännöt sanovat
>että messu lähetetään "native languagella")

OH-asemat lähettävät HYVAA UUTTA VUOTTA

>- säännöissä puhutaan "piireistä", ilmeisesti tämä tarkoittaa että Suomessa
>on max. 9 kerrointa (+OH0, OJ0). SARTG:n kyllä kannattaisi siirtyä
>käyttämään prefiksejä kertoimina kun piirejä ei enää ole maantieteellisinä
>alueina. ("Suomessa operoivien ulkomaalaisten asemien (OH/omakutsu/P) piiri
>määräytyy osallistujan

Pitää ehdottaa muutosta SARTG:ille.

>SARTG:ille ilmoittamasta työskentely-QTH:sta" voisi tällöin hyvin antaa
>OH0-kertoimen/prefiksin hiukan epämääräisen säännön sijaan, portablea ei
>muuten enää käytetä).

Hyvä ajatus. Koetetaan muuttaa sääntöjä sitten vuodelle 2012.

>Allekirjoittanut saattaa osallistua SARTG:n kilpailuun jollakin kutsulla
>entisestä OH6-piiristä mikäli tekniikka ja itse aiheutettu paha olo suo.
>OH-RTTY-kisaan ilmeisesti (ensimmäinen ranskalainen viiva) en ilmeisesti
>pysty lokiani lähettämään.

Tervetuloa mukaan ja lähetä lokikin normaaliin tapaan, Timo!

Kiitos huomioista, 73 de Tapani/OH2LU