[CCF] JA 160m

Jari Jokiniemi oh3bu at luukku.com
Tue Feb 2 04:42:49 PST 2010

Harald Hirmuisen sanoin elämässä täytyy noudattaa ennen kaikkea kohtuutta, kohtuutta ja kohtuutta, mutta siinäkään ei saa mennä liian pitkälle.

Yksi tititaataatiti ja heti perään CQ TEST nolla pilkku jotain sekunnin päästä on riittämätön. Käydyssä kusossakin usein menee pari kymmentä sekuntia, kun yrittää kopittaa jotain oikein heikkoa asemaa. Ja CQ TEST ihan suoraan tosta vaan, mikä tuntuu kyllä sinänsä olevan ns. yleisesti hyväksytty käytäntö kilpailuissa, ei yleensä oikein kivalta tunnu. Joskin se on hyvin tehokasta, jos on itse se lyövä osapuoli eikä vastaanottava osapuoli.

Mielestäni yksi minuutti on aika kohtuullinen raja katsoi asiaa melkein miltä kantilta tahansa.

Sen jälkeen asia ratkaistaan oikeudessä äänin 5 kW vastaan 1 kW. Niin, kertoimen workkiminen pitkällä tahkoamisella toisella bandilla ei ainakaan minun mielestäni ole mikään peruste taajuuden pitämiselle. (Paitsi ehkä sitten, jos joskus itse opin workkimaan kahdella radiolla isolta asemalta. Täytyy aina muistaa lainsäädännön tärkein perusperiaate: mikä ei ole eduksi moraalisaarnaajalle itselleen, ei voi olla oikeus ja kohtuuskaan.)

Yhteen maailmanaikaan pidin kunnia-asianani jänkätä taajuudella vähintään 30 minuuttia tuollaisen insidentin jälkeen. Mutta eihän se tietysti scorelle hyvää tee, kun melkein poikkeuksetta itse olen ollut se QRP-veikko.

-Jari

Mikko Pöyhönen kirjoitti 02.02.2010 kello 13:57:
> Tästä heräsi kysymys että, mikä on se aika jonka jälkeen jakso on sitten
> vapaa?

http://www.kolumbus.fi/oh3bu/

Luukku Plus -paketilla pääset eroon tila- ja turvallisuusongelmista.
Hanki Luukku Plus ja helpotat elämääsi. http://www.mtv3.fi/luukku