[CCF] CCF 2011 jatkokommentti

Seppo Sisatto Seppo.Sisatto at uta.fi
Fri Jan 15 21:00:29 PST 2010

Sirs,

Lähetin perjantaina 15.1. CCF:n hallituksen jäsenille + OHDXF:n pj:lle
OG2M:lle alla olevan viestin saatuani tiedon CCF 2011 -ehdotuksemme
tyrmäyksestä.

Veli-Turusen (OG2M) näille sivuille lähettämästä viestistä käy ilmi
hänen olevan hieman pihalla sekä demokratia-asioista että tapahtumien
talousasioista, mutta laitan sen vähäisen kokemuksen tiliin.
Edellisellä kommentilla en väheksy veli-Turusen hyvää osaamista
joillakin muilla tärkeillä alueilla - päinvastoin. Lähden siitä, että
olemme tehneet henkilökohtaisuuksiin
menevät heittomme huumorimielellä. Parasta lienee silti niistä luopuminen.

Tapahtuman copyrightin omistaja CCF (sen hallitus) puolsi siis ensi vuoden
tapahtuman järjestämistä Tampereelle ja OHDXF hylkäsi sen perusteluitta.
Siinä käytävän keskustelun lähtökohdat. Minua kiinnostavat myös
OHDXF:n hallituksen jäsenten kommentit - saivatko he riittävästi
tietoa päätöksenteon tueksi?

Hei Pertti & All,

Henkilökohtaisesti pidän koko Latvian
kokousta erehdyksenä mutta se on VAIN
minun mielipiteeni. Kävin Riikassa 1978.

Siellä on hyviä radioamatöörejä ja paljon
aktiviteettia - sitä en mielipiteelläni
kritisoi. CCF on kuitenkin suomalainen kilpailuseura
ja sen aktiviteetin pitäisi suuntautua tänne.

En ole pyrkinyt vuoden 1987 jälkeen yhteenkään
harrasteeseemme liittyvään tehtävään. Monesta olen
kieltäytynyt. Olen edelleen sitä mieltä, että
hommia on hoidettava vain muutamia vuosia ja
sitten on annettava tilaa nuoremmille.

En ole ulkopuolinen kriitikko vaan CCF:n jäsen, jolla
on oikeus sanoa mielipiteensä. Sanomisen vapaus on
demokratiaa puhtaimmillaan - itse asiassa se
on demokratian perusta. Niin valtio-opissa opetetaan.

On myös itsekeskeistä ajatella, että kaikki haluavat
kokoontua Helsingissä, Riikasta nyt puhumattakaan..
No, tämä heittely taitaa olla hedelmätöntä.

Annan täyden arvon OHDXF:lle mutta omissa pikku
askarteluissani en sitä tarvitse.

Aion tehdä tänä vuonna 12 dx-retkeä juhlistaakseni
sitä, että sain 50 vuotta sitten ensimmäisen
radioamatöörilupani ja asematunnuksen OH1VR.
Workin reissuilta mitä workin mutta kenellekään
en halua olla kusoa velkaa reissuun lähtiessäni.

Jos aurikon paistaa, palmu tarjoaa varjoa ja
lasissa on tilkka hyvää punaviiniä, istun ulkona,
vaikka bandit olisivat kuinka levällään. Se on
filosofiani.. - vaikka taitaisivat tuossa tilanteessa
bandit voittaa.. (etenkin jos kysymyksessä on 6 m), hi.

Harrastellaan!

Seppo OH1VR