[CCF] B4HQ IARU 10m SSB

Jari Perkiömäki jpe at student.uwasa.fi
Mon Jul 12 10:22:20 PDT 2010

Moi,

OH2HQ:na mä workin B7HQ:n 10M:n CW:llä Vaasasta, fonella en sattunut
kuulemaan yhtään mitään Kaukoidän suunnasta. Samoihin aikoihin tuli
CW:llä pari japsiakin. Todettiin että japseihin maagiset antennisuunnat
kympillä oli 215 ja 150 astetta ;) Tuohon JA-kelipiikin aikaan olisi
ehkä Kiina voinut olla optio...

Loppujen lopuksi ihan siedettävä CW-signaali Kiinasta ottaen huomioon
että 90% kusoista oli kaikki jostain kohinan ja kosmisen säteilyn
rajamailta :) Ainoa todellinen avaus 10M:llä oli Etelä-Amerikkaan
suuntaan CE, CX, LU ja PY ehtoopuolella lauantaina.

73 Jari OH6BG