[CCF] Hyvä headsetti?

Esa Korhonen Esa.Korhonen at esju.com
Mon Nov 1 22:37:29 PDT 2010

Vastaanpa osaltani minäkin kun aihe kiinnostaa.

Jarin Heil-löylytyksestä huolimatta olen ollut SSB:tä workkiessa ihan tyytyväinen Proset'iin jo kymmenkunta vuotta. Se kun on over-the-ear eikä on-the-ear malli. Ei paina korvia kun kuppi on korvan ympärillä. Ainut mitä se hieman painaa on silmälasien sangat mutta kyllä 48h menee. Jonkun kisan taisin ajaa ilman laseja vaikka silmät väsyykin. Piilolinssejä en halua, minun silmiä kun ei tökitä. Johto-ongelma kuuluu olevan yleinen mutta minun kuulokkeet on edelleen siinä suhteessa neitsyet. Toppaukset olen vaihtanut kerran. Ostin niitä muutamat varalle AES:ltä, ne ei montaa taalaa maksa.

CW:t olen T8-pedition jälkeen workkinut Bosen Quiet Comforteilla ja niin ikään sillä over-the-ear -mallilla. Pesee mukavuudessaan ja äänenlaadussaan Heilin mennen tullen. Boseja olen monesti pyöritellyt käsissäni jotta keksisin fiksun tavan siirtää Heilin mikkimekaniikka siihen. Siis muun kuin jonkun pyykkipoikavirityksen. Ei ole vielä tullut kuningasajatusta. Joku päivä se tulee. Lupaan kuvata ratkaisuni PielUP!-lehdessä sitten kun aika koittaa. Jos joku tekee moisen ennen minua niin kirjoitapa ratkaisustasi, pse.

Viime vuonna B7P:llä CW:ssä minulla oli mukanani Bosen lisäksi Sonyn nappikuulokkeet aktiivivaimennuksella. Äänen laatu ja vaimennuskyky ovat sitä luokkaa että niiden puolesta sopisivat hommaan hyvin mutta napit alkoivat ahdistaa reippaan 10 tunnin (tjsp) jälkeen. Siinä vaiheessa pistin päähän Boset.

Se pariston loppuminen...iso ladattava akku kestää lähes koko kisan mutta ei ihan. Taisi jäädä ihan muutamasta tunnista kiinni. Tätä ajattelin taklata tekemällä dummy-pariston johon tuodaan ohuella kaapelilla sähköt ulkopuolisesta powerista. Ohuen virtakaapelin ja mikkikaapelin voi pikaliimata menemään varsinaisen kuulokekaapelin rinnalla. Ei tule liian paksu nippu.

73, Esa OH7WV @BY4