[CCF] Hyvä Headsetti

oh6mf at netikka.fi oh6mf at netikka.fi
Tue Nov 2 02:13:42 PDT 2010

>Ei ole kokemusta radiokilpailukäytössä. Sen verran on muuta kokemusta, että
>juuri David Clarkeja kävin aikanaan Malmin lentoasemalla kokeilemassa. Ne
>perusluurit (passiivimallit) olivat mielestäni hieman epämukavat. Olivat ne
>toki mukavampia kuin esimerkiksi Peltorit, ei siinä mitään.

>Mutta ei minun valinta.

Mutta ,, perusluurikin voi olla hyvä joskus
ite tykkään eräästä perusluurista ( ei enää valmisteta) kunhan ensin tuunasin
niitä hieman .

eli kannattaa kokeilla ensin kuitenkin

jos perusluuri tuntuu hyvältä , niin niihin monesti saa vaihdettua ne
"korvapehmusteet"  eli
voit valita :

SIliconi,Foam,Geeli tai vaikka
Nestetäytteiset
esim.

eli se mikä itelle passaa parhaiten ,,, esim jos pitää silmälaseja
niin saattaa olla että luureista tulee ihan toisenlaiset pitää kun vaihtaa
tuon korvapehmusteen .

ite olen seuraillut , kun joskus lentäjiä käy tuolla duunissa kokeilemassa
headsettejä,
niin kovasti tarkkaan kattelevat ja kokeilevat sitä millainen pehmuste on
"pannassa" pään päällä jne.., niitäkin kun on erilaisia.
ilmeisesti sekin alkaa painaa joillakin pitemmän päälle.

joka tapauksessa .. malli joka sopii toiselle ,. vai olla inhottava pitää jonkun
muun mielestä.  eli kokeilkaa aina ennen kuin ostatte , jos mahdollista.

ite olin semmosissa hommissa joskus taannoin että pidettiin luureja vähintään 8
tuntia päivässä ,,, -20 c pakkaseen asti kesä helteestä
7 päivää viikossa...
parin viikon jälkeen sitten alko joka ukko viritellä enempi tai vähempi
luurejaan .
enkä ole vielä nähnyt semmosta mallia mikä sopii jokaiselle .

no joo..

73 de oh6mf