[CCF] Jäsenmaksut - vain tarpeeseen?

Seppo Sisatto Seppo.Sisatto at uta.fi
Wed Nov 10 20:27:34 PST 2010

Sirs,

Olen ollut Northern California Contest Clubin
(NCCC) jäsen vajaat kymmenen vuotta. Kerholla
on jäsenmaksu mutta sitä ei ole pakko maksaa
ja silti jäsenyys säilyy. Olen tainnut maksaa
sen vain kerran Kaliforniassa asuessani mutta
edelleen olen jäsenrekisterissä ja jäseninfojen
piirissä.

Suomessahan on vallitsevana käsityksenä se, että
maksamaton jäsenmaksu on yhtä kuin jäsenyydestä
luopuminen tai suoraviivaisesti erottamisperuste.

Eihän niin tarvitse olla?

Rahan keruu ei voi olla yhdistyksen perustavoite.
Sen tarve määritelköön hankkimistavat. Yksi keino
olisi määrätä korkeahko liittymismaksu ja sen
jälkeen jäsenmaksu olisi pääsääntöisesti vapaaehtoinen
yhdistyksen hallituksen niin harkitessa.

73, Seppo OH1VR
     Jäsenmaksunsa maksanut CCF:n jäsen