[CCF] Fwd: Re: Vuosikokous ja tarpeellisuus

Petri Keskinen oh3mep at radiola.fi
Sun Apr 3 12:03:23 PDT 2011

CCF
luotu luomaan palveluja jäsenilleen, joskus jopa ihan toisille.

Muuta en osaa sanoa, 2002-2003 juoksin pää kolmantena jalkana pienet
kaksoset kainalossa, enkä seurannut mahdollista OH-amatöörien
hölmöilyä.

No iltaa taas,

ehkä olisi ollut parempi jättää tämä taas tähän, mutta en malttanut. Oma
vaatimaton radioamatööriurani on kyllä alkanut selvästi ennen CCF:n
perustamista, mutta jäseneksi liityin vasta pari vuotta sitten.
Radioamatööriuraani on kuulunut pari aktiviteetin "maksimia" ja yksi syvä
"minimi", joskaan ei samassa syklissä auringonpilkkujen kanssa. Yritän
siis sanoa, että Suomen WRTC:n aikaan elämässäni oli jotain muuta
mielestäni tärkeämpää, enkä ollut juurikaan kiinnostunut radioista, enkä
siten auttamassa tai edes osallistumassa sinänsä hienoon tapahtumaan.

Mainittakoon vielä erikseen, että arvostan kyllä suuresti kaikkia jotka
harrastustoiminnan edistämiseksi uhraavat omaa vapaa-aikaansa!

Myönnän ymmärtäneeni aluksi väärin. Siis luulin, että ehdotit CCF:n
kokonaan lopettamista. Sitä sattuu kun kiireessä kahlaa näitä viestejä
läpi eikä aina ymmärrä lukemaansa.

Silti en ymmärrä mitä merkittävää etua sillä ry:n lopettamisella
saavutettaisiin. En ole pitkään aikaan sekaantunut yhdistyspolitiikkaan,
mutta käsittääkseni muutama pakollinen henkilö pitää luottamustehtäviin
vuosittain valita ja heidän vaihtuessaan pitää uudet nimet ilmoittaa
PRH:lle. Tuskin se koko kerhon aktiviteettiä syö, jos kerran vuodessa
pitää kokoontua ja muutama nimi pitää luottamustehtäviin keksiä? Kaikki
muut voivat kyllä järjestää sitä toimintaa täydellä tehollaan. Tuskin
nykyinenkään hallitus on erityisesti jarruttanut kenenkään ideoita
toiminnan kehittämiseksi?

Ja sitten taas toisaalta ei-ry:n haittana on se, että koko jäsenistö
vastaa juridisesti yhden henkilön kerhon nimissä tekemistä virheistä. Ja
jos toiminta on kovin vapaata (järjestäytymätöntä), niin kuka tahansahan
voi sooloilla kerhon nimissä. Ry:ssä vastaavasti hallitus vastaa
toiminnasta ja sen mahdollisista seuraamuksista. Toisaalta siinä ei
yksittäinen jäsen niin helposti pääse sooloilemaankaan haittaa aiheuttaen.

Tätä keskusteluani seurattuani olen silti tyytyväinen etten ainakaan ole
ainaisjäsen. Toni sitä taisi ehdottaa, että mahdollisesti lopetettaessa
CCF:n varat voisi lahjoittaa SRAL:lle. Yksittäinen vuosimaksuhan on hyvin
pieni ja vaikka niistä olisi säästöjä kertynytkin, niin se nyt ei vielä
tunnu pahalta. Mutta jos olisin merkittävän kertamaksun suorittanut, niin
harmittaisi, jos ne kyseisen liiton kassaan päätyisivät. Toivotaan, että
kymmenelle ainaisjäsenelle asialla ei ole merkitystä. Ja ollaanhan tässä
kuitenkin vielä kaukana siitä CCF:n oikeasti lopettamisesra.

Hankalaa ja vaarallista näissä nettikeskusteluissahan on se, että kun
keskustelun kaikkia osapuolia ei tunne, voi olla vaikeaa välttyä
väärinymmärryksilta. Siis joko ei ymmärretä sarkasmia tai sitten löydetään
rivien välistä tulkintoja, joita kirjoittaja ei tietoisesti ole itse sinne
tarkoittanut.

Olisin siis itse voinut päätellä Ilkan paheksuvan sitä, että elitistisestä
harvojen kerhosta onkin vuosien saatossa tullutkin tavallisten
kakkosluokan kontestereitten massayhdistys. Tai toisaalta sen, että hän
käänteispsykologialla yrittääkin herätellä perinteistä suomalaista uhoa
tyyliin "**rkele, nyt kyllä käännetään porukalla CCF uuteen nousuun."

Luultavasti olisin taas kerran ollut aivan väärässä.

73,
pete
k0ssu