[CCF] CCF ja nuoret kontesterit

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Wed Apr 6 11:41:16 PDT 2011

Moro

   Viime viikon kirjeenvaihto yltyi aik'ajoin kiivaaksikin, kun
   kyselin CCF:n tarpeellisuuden perään ja esitin ajatuksen toiminnan
   lakkauttamisesta rekisteröitynä yhdistyksenä, perusteena vaikeus
   saada vetäjiä ja hallituksen jäseniä sekä perushallintoa toimimaan.
   Myönnän, olin pieneltä osin provokatiivinen, jotta keskustelu lähtisi
   liikkeelle.

   Ilolla tervehdin, että hallitus vpj:n (OH2BP) toimesta huomioi käydyn
   keskustelun, ja kertoi hakevansa uutta verta pakkiin. Vuosikokousta
   on siis tulossa, vaikka aika sille olikin maaliskuu.

   Joidenkin amatöörien kanssa on käyty puhelimessa/e-mail keskustelua
   aiheesta "CCF, menneisyys ja tulevaisuus". Niissä, kuten täällä ref-
   lektorillakin, on tullut ilmi ajatus bulvaanista. Olen tulkinnut ihmis-
   ten kertomuksia ja tullut siihen johtopäätökseen (ilmiselvää varmaan
   monelle), ettei CCF:kään ole säästynyt fanaattisimpien OH-amatöörien
   antisankarimaiselta toiminnalta, erityisesti n. 5-9 sitten. Nämä ilmiöt
   selittänevät bulvaani-teoriat (ja monet muut ikävät asiat, joihin en kajoa),
   jotka kai kulminoituvat huippuunsa harrasteemme kattojärjestössä. No se
   siitä, minä en toimi kenenkään bulvaanina, vaan olin aidosti huolestunut
   siitä, että CCF r:n hallitukseen mennään kerta toisensa älkeen
"vastuuntunnon
   takia", eikä aidosta halusta.

   Muutaman "nuoren" amatöörin kanssa olemme pohtineet OH2BP:n kutsua, ja
   "tunteneet velvollisuutta" ja "rintamakarkuruutta", jos emme vastaa
   kutsuun. Nyt vaan on niin, että reservit on käytetty ja me nuorimmatkin
   ollaan "nostoväkeä". Jollen väärin arvaa, valtaosan kerhomme jäsenistä
   muodostavat 1945-1955 syntyneet hamssit, jotka siis ovat 56-66-vuotiaita.
   He kaikki olivat kerhoa perustettaessa 40-46 vuotiaita, mikä on nyt
   nuorimpien ikä. Ja uusia ei ole näkynyt, joista ammentaa. Ehkäpä ihme
   tapahtuu, ja suuret ikäluokat eläköityään alkavat fokusoida CCF:ään.
   Jos näin on, olen väärässä, ja CCF ry:n pitää jatkaa. Epäilen.

   Radiourheilutoiminta voisi hyvin palata SRAL ry:n alaisuuteen, CCF voisi
   muodostaa HF-kilpailuvaliokunnan (kuten VHF), CCF:n logon ja nimen voisi
   luovuttaa SRAL:lle käytettäväksi kilpailutoiminnan yhteydessä
(SRAL:n alainen
   kerho), mutta CCF:n rahat pitäisi palauttaa ainaisjsenille ja pitää lopuilla
   vaikka kunnon kalaasit.

ilkka, OH1WZ

--
Ilkka Korpela