[CCF] CCF Digest, Vol 99, Issue 16

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Wed Mar 23 22:38:14 PDT 2011

Veka,

N1MM kertoo itse tällä sivulla ohjelmastaan
http://n1mm.hamdocs.com/tiki-index.php?page=Program Development

Yritin sanoa että ohjelmointikieli, jolla N1MM on toteutettu
ei minulla toiminut moitteetta Vistassa, mutta win7:ssa kyllä.
Tästä päättelin, että ohjelma (N1MM) voisi käyttäytyä samoin.

N1MM käyttäjän, sinun tai minun, ei tietenkään tarvitsisi moisesta
välittää - siis siitä, millä kielellä, jokin lokiohjelma on kirjoitettu. Mutta
historia on opettanut että kannattaa - jos haluaa käyttää työkaluaan
pitkään. Siksi kerroin että VB6 tuki on luvattu v. 2018 asti microsoftin
käyttöjärjestelmiin, jotka kaikella todennäköisyydellä hallitsevat
markkinoita silloinkin. Ehkäpä tuolloin N1MM lokiohjelmaa ajetaan jollain
NOKIAn päätelaitteella, joka kytkeytyy etäasemalle kaikkiin laitteisiin
langattomasti.

Vanhin windows ohjelma, jota käytän lähes päivittäin on v. 1992
vektorigrafiikkaohjelma Charisma 3.0. Osa toiminnallisuudesta
puuttuu (http://support.microsoft.com/kb/102772), mutta osa taas
lyö laudalta kaikki uudemmat versiot. Retroa!

Syksyn SAC ajattelin ajaa DOS 5-koneellani (1994), jossa mulla on
N6TR:n tekemä TRlog 6.21 ja CW-interfacet edellisen maksimin ajalta.
Ainoa ongelma on tiedonsiirto via 1.44 MB korppuasema ja nettiyhteyden
puute. Mutta jokaukollahan on nurkissa jatkumo tietokoneita viime
vuosikymmeneltä.

73 ilkka