[CCF] CCF Digest, Vol 99, Issue 16

Jari Jokiniemi oh3bu at luukku.com
Thu Mar 24 01:07:51 PDT 2011

Näissä työkaluvalinnoissa kannattaa tosiaan olla aika tarkkana. Jos tekee hommia ammatikseen, niin sopivan kohtuuttomalla rahasummalla saa haltuunsa kaikki Mikkisoftan kehitysvälineet. Kaikki. Siinä on sitten hyvä yleensä jokseenkin siedettävällä vaivalla siirtää vanhoja ohjelmia uusiin ympäristöihin. Sen kun ottaa tavaksi, niin ei pääsääntöisesti tule mitään isoa kertarysäystä, jossa kaikki menee rikki. Edellyttää siis sekä rahallisesti että ammatillisesti aika korkeaa peruspanostusta, jonka jotkut onnelliset saavat työpaikan puolesta.

Vaan jos on enempi entinen ammattilainen ja nykyinen suhteellisen epäaktiivinen harrastaja, niin voipi käydä kuten minulle. Microsoftin C++, jolla tein aseman automaatioon liittyvän purkin ohjaussoftat XP-aikaan ei toimikaan Vistassa ja Windows 7:ssa. Vanhalla C++:lla tehty ohjelma itse kyllä toimii. Se on sitten siinä. Sellaisena kuin on. Maailman tappiin. Vaan ei voi muuttaa ilman jonkinsorttista rahaa uuteen kehitysympäristöön. Kun ei ole niitä vanhoja viime vuosikymmenen koneita enää nurkissa.. Ok, juuri se läppäri, jolla juuri tuo softa tuli tehtyä, on näyttö rikkinäisenä ja irtonäytöllä varustettuna nuorimman lapsen pelikoneena. Valittaa koko ajan, että ei näin hitaalla romulla voi tehdä mitään.

Ja kas kummaa, toisen mallinen saman valmistajan relepurkki ei tue uusia C++:ia, vaan ainoastaan niitä vanhoja.

Ei muuta kun vanhoilla päivillä vielä opettelemaan Visual Basicia. Sitä ilmaista.

-Jari, OH3BU

Ilkka Korpela kirjoitti 24.03.2011 kello 07:38:
> Yritin sanoa että ohjelmointikieli, jolla N1MM on toteutettu
> ei minulla toiminut moitteetta Vistassa, mutta win7:ssa kyllä.

Luukku Plus -paketilla pääset eroon tila- ja turvallisuusongelmista.
Hanki Luukku Plus ja helpotat elämääsi. http://www.mtv3.fi/luukku