[CCF] FW: [3830] WPX SSB OH1F(OH1NOA) SOAB HP

Tapani Nisula oh5bm1 at gmail.com
Mon Mar 28 07:31:01 PDT 2011

terve,
tuo on mielenkiintoista, että Seppo ja sinä olitte kuunnelleet, että idästä
vetää,
vaika itselle jäi sellainen fiilis, että nyt ei vedä, vaikka keliä on,  eli
sellaisia pitempiä pileuppeja ei oikein jenkkeihin syntynyt mitä muistelen
samalla vanhalla
stakilla ennen olleen kun on keliä.
Vanhat Telrex kopiot a'la oh8QD, 12,7 m puomilla  2 x 1/4 lambdan
koaksiaaleille vaiheistettu yhteen.
Täältä idästähän keli aukeaa aikaisemmin , joten jos silloin kuuntelitte,
niin se on luonnollista, että täältä menee paremmin, ja sitten
illalta täällä hävitään reilusti länsirannikolle. Mutta tämä keli oli
jotenkin ihmeellinen muutenkin, koska signaalit tuntuivat tulevan enemmän
pohjoisesta kuin normaalisti?
SK3W oli sellainen meno, että siellä vaan pile tuntui jatkuvan, ja eri
asemat kuuluivat kuin tänne itään. SU iltana kuuntelin OH8X ajelevan
iloisesti, kun täällä bandi oli kuollut n. 21.30Z.
22.15z bandi oli vielä kuollut, vaikka nousee yleensä puolen tunnin
sykleissä , Arvelin, että se johtuu osittain siitä, kun jenkeissä bandi
aukeaa japaniin, ja kaikki ovat kääntäneet antennit sinne. Käänsin itsekin
japanian suuntaan ja voila' sieltähän ne voimakkaimmat kuuluivat, ja sain
vielä kontestin lopussa napsittua muutaman kertoimen erikoisista
länsirannikon prefikseistä: biimailin välillä 10-60 astetta.

Noh kivaa oli kuitenkin!
Tapani, OG5B, OH5BM