[CCF] Vuosikokous ja tarpeellisuus

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Wed Mar 30 00:46:18 PDT 2011

Quoting "Tomi Ylinen" <tomi.ylinen at luukku.com>:

> Yhdistyksen olemassaolo sinällään tuskin on kenellekään suuri
> painolasti. Suomi on yhdistysten luvattu maa. CCF:n arvo on vahvasti
> symbolinen, ja onhan mukava tällainen aatteellinen seura, josta
> puuttuu kaikenlainen politikointi ja kähmintä. Verratkaapa vaikka
> nykyisen SRALlin menoon. Siellä on viime vuosina tuhlattu kammottava
> määrä henkistä energiaa eritasoiseen riitelyyn ja lakitupalaisetkin
> ovat pääseet osille.
>
> Käytännön tasolla CCF on kerho, jonka nimiin me kaikki voidaan
> laittaa tuloksemme kansainvälisissä kilpailuissa. Onhan yhdistyksen
> [...]

   Tomi, kiitos pohdinnoista. Alkaa ehkä valjeta pikkuhiljaa.

   Avainsanoja viestistäsi:
     "symbolinen"
     "aatteellinen seura"
     "riveissä kontestikermaa läjäpäin"
     "tammikuun risteily"

   Timo taasen määritteli CCF:ää:
     "edistää kilpailutoimintaa "ilmaiseksi""

   Tuo "symbolinen" täsmentää määritteenä hyvin CCF:n nykytilaa. Samoin
   "riveissä kontestikermaa" -klausuuli. Mitäköhän tuo kerma on? Onko
   CCF tuolle joukolle erityisesti? Pitäisikö tavallisen pulliaisen
   ammentaa siitä jotain ja maksaa 300? päästäkseen vuosikokoukseen
   "tammikuun risteilylle". Sori vaan, mutta kuulostaa kovin elitistiseltä.

   Meille luvattin 2010 toimintasuunnitelma tässä taannoin. Mahtaako sitä
   edes olla. Entä nuo "rivit", epäilen ettei meillä ole edes symbolista
   jäsenrekisteriä. Ei silti, en minä noita kaipaa, mutta edes jotain rotia,
   niin kauan kuin ollaan ry.

   ilkka