[CCF] Sainio ja Skimmeri

Tomi Ylinen tomi.ylinen at luukku.com
Mon May 16 23:06:13 PDT 2011

Tuossahan on mukava lista joka kertoo aktiivisuudesta kaiken. Saapuneita lokeja vilaisten näyttäisi SSB:llä olevan normaaliin tapaan hieman enemmän porukkaa, 45 aseman luokkaa.

Pilkut ovat tehneet tehtävänsä ja 40 on palannut OH-iskuun. Niinpä kisaaminen muuttuu automaattisesti hauskemmaksi.

Ei siis oltu lähelläkään Kalakukon lukemia mutta tämä on ollut havaittavissa jo monena vuotena. Pääsiäispyhät antavat hyvän sauman osallistumiseen. Lisäksi ansiokkaalla markkinoinnilla on saatu lisää porukkaa kiinnostumaan Kalakukosta. Markkinointi-iskut on toteutettu nyt kaksi kertaa. Kiitokset ja onnittelut siitä työstä OH7AB:lle.

Sainion markkinointi jäi pariin puffiin CCF-reflektorilla. RA-lehtikään ei ehtinyt ainakaan itselle ennen kisaa.

Kisojen hauskuus on pääasiassa kiinni osallistumisesta. Jos me mennään mukaan sen sijaan että synkistellään, niin muuta ei tarvita.

Mainittakoon myös, että hyvien kelien vallitessa ei tarvita isoja antenneja. Myöskin 100 watin ja ison tehon kusoerot tasoittuvat, varsinkin CW:llä. Muistakaa myös 40:n laaja SSB-bandi, sinne sopii pikkutehollakin nykyään sekaan.

Ei ole omaa kokemusta, mutta muutamia heikkoja vasta-asemia pääsiäisenä höröstellessä tuli mieleen, että tuota QRP- tai mobiletouhua vois jotenkin aktivoida. Se vaikuttaa hauskalta hommalta. Puhumattakaan Jarin OH6DC:n omintakeisista tzydeemeistä http://sites.google.com/site/oh6dccw/

t OH6EI

PS Olen leipäpappi - en ollut Sainiossa itse:-)