[CCF] DX-käyttäytymistä parhaimmillaan?

Kari Malmi kari.malmi at netti.fi
Fri May 27 09:42:00 PDT 2011

Miten tuo olisi sovellettavissa kilpailuihin?

Alla Jussin OH5C Google translaattorilla käännättämä DX-workkijan ”etiikka”
:-)

73, Kari OG5M OH5XT

Joukkue tukee DX käytännesääntöjä ja tervetuloa apuasi elää Code:

1. Kuuntelen, ja kuunnella, ja sitten kuunnella uudelleen ennen kuin soitat.

2. En vain soittaa jos voin kopioida DX kunnolla.

3. En luota DX klusterin ja varmasti DX-aseman tunnuksen ennen soittamista.

4. En häiritse DX eikä kenenkään kutsuvan ja koskaan virittää DX-taajuudella
tai QSX korttipaikkaan.

5. Odotan DX loppuun yhteyttä ennen kuin soitan.

6. Olen aina täynnä kutsumerkki lähetän.

7. Aion soittaa ja sitten kuunnella kohtuullinen aika. En soita jatkuvasti.

8. En saa välittää, kun DX toimija kutsuu toista radiokutsutunnus, ei minun.

9. En saa välittää, kun DX operaattori kyselyt kutsutunnus pidä minun.

10. En saa välittää, kun DX-asema vaatii maantieteellisillä alueilla kuin
omani.

11. Kun DX toimija kutsuu minua, en toista minun radiokutsutunnus ellei
mielestäni hän on kopioinut sen väärin.

12. Olen kiitollinen jos ja kun en tee yhteyttä.

13. Kunnioitan kollegani kinkut ja tehdä itse niin ansaita heidän
kunnioituksensa.

Lisätietoja DX-koodin http://dx-code.org <http://dx-code.org/>