[CCF] CQ WW 2011 OH1WZ

ilkka korpela ilkka.korpela at gmail.com
Mon Nov 28 02:59:01 PST 2011

Hei Hurjat

Oli mukava kuulostella, pyöritellä VFOa ja etsiä tuttuja kutsuja.... ja
huomata,
että monet eivät enää kuuntele, vaan katselevat ketä bandilla on.

Kokeilin muutaman kerran sitä että menin 3599, 7099 tms. taajuudelle
kutsumaan
CQ:ta. Pian oli joukko asemia kimpussa vaikka seuraavaan
kusonpitotaajuuteen oli
yli 10 KHz "rako" (3589, 7089). RBN-pojat löysivät mun, amerikkalaisetkin,
kun iden-
tifioiva SDR oli tässä jossain lähellä. Näin kävi, vaikka en olisi halunnut.

Ja frekvenssi jolla DX:t antoivat kutsuaan, oli harventunut entisestään.
Oli turhauttavaa
istua ja odottaa. Ja clusteri (ilmeisesti) toi varsinkin alussa asemia
taajuudelle
kuin kiipeisivät perse edellä puuhun. Mm. HG1S:llä oli varmaan ohjelmoitu
oma kutsu hiiren klikkaukseen, jolla tultiin kluster/SDR vihjeen
taajuudelle.

Ei ihme että tulokset paranee, sillä kukaan ei enää kuuntele. Kuten aiemmin
julistin, ja nyt omaehtoisesti sen havaitsemalla koin, CW-radiosport on
kuollut.

Jos joku tuntee ettei ole, pse. PileUP! 15(5) mielellään käsittelee tätä
aihetta.

ilkka

p.s. KH6LC tuli illalla 15/10 m. Oli mukava tunne löytää se itse. Samoin
kuin
9H9BH, CR2X ja TC2X muutaman kerran. Siinä sai VFOa pyörittää. No, toiset
ostaa marjat torilta, toiset etsii puskista. Vain toinen on marjastamista.