[CCF] CQWW CW OH8L(OH8LQ) SOAB(A) HP

Jari Perkiömäki jpe at student.uwasa.fi
Mon Nov 28 11:14:05 PST 2011

Moi,

OH8L > Havaittua tuli myös ettei tuo 2,66 dual prossanen läppäri kerkeä näin
> hyvillä keleillä skimmaamaan kaikkia bandeja, lähes kokoaja oli "prosessor
> overload" näytössä!

Just katselin mun skimmerin RBN:ään lähettämiä spotteja; RBN raportoi
että lauantaina 34k ja sunnuntaina 39k eli kahdessa päivässä päälle
73.000 spottia - ne taitaa olla vain CQ-spotteja! Tässä ei liene niitä
luokittelemattomia spotteja joita skimmeri tuottaa toisen mokoman
päälle... Vertailun vuoksi SK3W:n osalta RBN raportoi samalle
ajanjaksolle yli 100.000 spottia, eroa varmaankin keleissä ja
antenneissa (mulla ei ole 160M tarkkailussa).

Skimmeri ei ollut päällä kun itse workin, en ole saanut aikaiseksi
releistystä. Lähetin vain Checklogin, sillä workin vain uusia bandipinnoja.

Jossain vaiheessa katsoin että Skimmerin oman arvion mukaan se
käsittelee yli 3000 spottia puolessa tunnissa (196 kHz:n kaistalla)...
tuolloin prosessori taisi melkein hipoa 20 %:n kuormaa.

73 Jari OH6BG