[CCF] 3510n alitus

Timo Törö Timo.Toro at ibb.fi
Thu Sep 22 07:23:51 PDT 2011

Ensin pitää kyllä tarkastella onko ko. rikettä
enemmän ruottalaisilla vai suomalaisilla.

Jos pistemenetys on Suomelle suurempi kuin
Ruotsille, mukaanlukien nämä itseään jalkaan
ampujat, niin sitten unohdetaan koko juttu.

Tämä on taas tätä suomalaista kirjaimellista säännösten noudattamista.

Kerronpa esimerkin viime SAC:ta. Lähetin lokini
multi-multi luokkaan, vaikka olikin ajanut
kontestin yksin ja yhdellä radiolla, eli
lähettimellä. Mutts olin käyttänyt CLUSTERIA
apuna. Sehän on multi op silloin!

No ruotsalaiset kysyivät miksi multi luokkaan.
Minä siihen vastaaamaan, että multi op, koska
clusse oli käytössä.

No, he vaivihkaa siirsivät tulokseni SINGE OP
luokkaan. Voihan kamala. Tulokset ovat viralliset
ja niitä ei voi jälkeenpäin enää muuttaa. En
kuitenkaan koe osallistuneeni single op luokkaan
joten asia jää vaivaamaan ikuisiksi ajoiksi
mieltäni!

Älkää te suomalaiset lokintarkastajat vaan
töppikö tätä hommaa, ainakaan itselle
epäedulliseksi. Vähän laajemmalla sihdillä tässä
nyt voisi asioita sihtailla.

Tuskin yhtään DX kusoa jäi syntymättä
CW-DX-ikkunassa 3510 alapuolella. Sen verran oli
muutenkin huonot kelit eikä mitään peditiota
tuskin tullut häirittyä.

Timo, **5kw