[CCF] 5 Single band lokia

Ari Kosonen ari.kosonen at gmail.com
Fri Sep 23 01:52:02 PDT 2011

23. syyskuuta 2011 11.01 Risto <oh3uu at welho.com> kirjoitti:

> Kuinka kilpailuoficiaalit suhtautuvat tänään tilanteeseen, jossa yksi ja
> sama asema, samalla koolilla lähettää samasta kilpailusta viisi/kuusi Single
> Band lokia ?

Mielenkiintoinen kysymys, tämähän on joissakin kontesteissa, esimerkiksi
OK/OM DX Contestissa mahdollista single operaattorille, eli periaatteessa
voi osallistua samalla lokilla
vaikka viiteen Single Band luokkaan sekä vielä kokonaistuloksella All Band
luokkaan.

Muistaakseni itsekin olen joskus ajanut QRP:nä siten että pääosa QSO:ista
oli 20m ja 40m bandeilla ja osallistunut sitten samalla lokila sekä SOAB
QRP,
20m SOSB LP ja 40m SOSB LP luokkiin. QRP SB-luokkia kisassa ei ole eli
yhden bandin luokissa 5 watilla joutuu samaan laariin 100 wattisten kanssa.

OK/OM:n säännöistä tästä löytyy maininta, mutta SAC:n säännöistä pikaisella
vilkaisulla
ei. En sitten tiedä olisko tämä SAC:ssä välttämättä edes haluttu
kehityssuunta...

73 de Ari OH3KAV / OH7KA