[CCF] CQ WW DX CW 2012 tulokset

Kim Östman kim.ostman at abo.fi
Mon Aug 27 03:18:45 EDT 2012

Moi,

Timo kommentoi omaa kirjoitustani:

> Se jäi vielä huomaamatta aluksi, että multi-singlessä WRTC 2010 -voittajat
> eli RU1A sai keltaisen kortin rubber clockingin takia. Lokinsa pois vetivät
> ER4A, RC9O, UW4I, SN7Q ja YT9X. Miksi oikeasti näitä aiemmin mainittuja ei
> listattu jäänee ikuiseksi arvoitukseksi.

Uskon kyllä kuten Jukkakin totesi, että syynä todella on
toimituksellinen virhe. Olen sen verran osallistunut pidempienkin
dokumenttien tuottamiseen erilaisissa yhteyksissä, että tällaisia
valitettavasti sattuu. Mutta selkeästi hankalista päätöksistä on ollut
kyse, kun juuri nämä kaksi kutsua ovat listalle joutuneet ilmeisesti
viime hetkellä ja siksi jääneet prosessissa pois.

Varsinainen kysymys mielestäni on, miksi nämä kilpailusuoritukset
siirrettiin hiljaisesti checklogeiksi, kun taas joitakin muita
rangaistiin näkyvästi.

Lienee selvää (CR6K), että Euroopan top 3:een workkinut ei siirrä
lokiaan huvikseen checklogiksi, jos ei suorituksessa ole jotakin
hämärää ja/tai häntä ole varoitettu tulevista seuraamuksista jollakin
tavoin. Samoin lienee selvää (4O3A), että top 3 -lokia ei noin vain
hylätä järjestäjän taholta ja *siirretä checklogiksi* ilman, että
kyseessä on vakava ongelma. Mutta missä ovat julkiset seuraamukset,
joista toiset, mm. Timon mainitsemat WRTC-voittajat, joutuvat
kärsimään? Läpinäkyvyys CC:n taholta olisi tässä paikallaan.

CQWW CC tekee yleisesti hyvää työtä, ja kunnioitukseni sitä kohtaan
nousi muutaman pykälän, kun sain viime vuonna kokea millaisessa
ristipaineessa jo meidän pienen SAC-kyläkisan järjestäjä joutuu
luovimaan yrittäessään toimia tasapuolisesti ja sääntöjen mukaan.
Mutta kritisoitavaa ja parannettavaa aina on, kuten nyt tässä
mielestäni nähdään.

No, kunhan pohdiskelen ääneen, epätäydellinen minäkin olen.

73
Kim