[CCF] Win 7

Ari Kosonen ari.kosonen at gmail.com
Tue Feb 21 06:25:24 PST 2012

Moro,

21. helmikuuta 2012 10.37 Risto <oh3uu at welho.com> kirjoitti:

> Olen osittain antamassa periksi ja asentamassa Windows 7:n Lopen PC:hen.
> Nyt kyselen, minkä hamssiohjelmien kanssa Windows 7 on takunnut.

Helpompi varmaan listata mitkä ohjelmat toimivat (jos tämä
yltiöpositiivinen lähestymistapa närästää, suosittelen
painamaan deletenappia heti), Seuraavat ainakin ovat itselläni Win 7:ssa
(Home Edition) käytössä
ilman mainittavia ongelmia:

- MicroHam USB-router
- N1MM
- HRD+DM780
- MixW
- JT65-HF
- WSPR
- Gpredict
- SDR-radio.com (software)
- DX Atlas

Suurimmasta osassa mooseksenaikaisista loki- ym. hamisoftista
olen luopunut, vaikka esim. EI5DI:n SD-lokisofta
karuine käyttöliittymineen on parasta mitä tiedän ja sen jollain konstilla
sai seiskan päälläkin toimimaan, ehkä jopa heittämällä. Ympäristö on
kuitenkin painostanut opettelemaan N1MM:n käytön niin mennään sillä nyt
sitten...
(heh..jopa muinainen DOS:lle tehty DXCC-softa toimii DosBoxin läpi ajettuna
vallan mainiosti, tulostusta
en tosin ole kokeillut).

> Miten on ollut RS232 ja USB liitännäisten laitteiden kanssa?

USB - RS-232 pulikoiden kanssa homma on lähivuosina yllättävän hyvin
toiminut, ilmeisesti nykyään
noille tuoreemmille Prolificin tai FTDI:n chipeillä tehdyille sovittimille
löytyy toimivia ajureita.
Digin Edgeport-sovittimia (www.digi.com) on kehuttu laadukkaiksi, itse olen
pärjännyt peruslaatuisillakin
USB-RS-232 sovittimilla.