[CCF] Tehoille K

pertti paalanen pertti.oh5tq at gmail.com
Mon Jan 23 22:15:37 PST 2012

Olen eri teholuokkien kannalla, isotpannut, linukat, 100w ja qrp
.Kotimaankisojen tuloksia katselen, miten 100w luokkalainen olisi pärjännyt
linukka sarjassa. Itseäini motivoi sama asia, montako linukka sarjalaista,
olen jättänyt taakseni, kun olen 100w osallistunut. Nyt näyttää linukka
sarjalisten osuus selvästi laskevan, katso Joulukisa ssb 2011. Ettei vaan
vertailuiyhmä poistu kokonaan, kun vastauksia katselee.

Kaikki kotimaan kisoihin osallistuneet, tietää maantieteen ja etenemisen
merkityksen, 80m on usein keskisuomen = juupajoenkelit = osaaminen kelit
kohtaa, 40m tilanne on selvästi tasoittunut, oh8 ja oh9 piirit ei enää ole
juhlimassa. Ja siten 40m biimillä ei ole järkevää toimintaa kuin oli
pilkkuminimissä,edes täällä kaakonkulmalta, dipolilla hommat nykyisin
hoituu.

Se miksi ajan usein 100w luokassa perusteltu syy, asemani ei ole tarpeeksi
automatisoitu, kaikki bandin vaihdot ja asetukset on tehtävä käsin. Ja
linukkani AL-1500 putki alkaa kypsyä, edes kw saaminen joillakin bandeilla
on tuskaa,
Joten isojen pannujen luokaan olen selvästi alitehoinen, ja hyvityspisteitä
alitehosta ei säännöt tunne, eikä isojen pannujen luokkaa vielä ole.

73, Pertti OH5TQ
http://perttioh5tq.blogspot.com
skype  on
pertti.oh5tq at gmail.com