[CCF] OH2HQ ASEMAT ENSI KESÄLOMALLA- KESKUSTELUN AVAUS???

veikko.kuumola at kolumbus.fi veikko.kuumola at kolumbus.fi
Wed Mar 28 03:43:40 PDT 2012

No niin- arvoisat radioaktiiviset OH- hamit

Aloitan tässä yksityisestä mielenkiinnosta kartoittamaan asemia ääneen OH2HQ elikkä Suomen edustukseen
kv.  IARU OH2HQ Headquarter  asemiksi heinäkuun toisena viikonloppuna 1200Z, Jul 14 -  1200Z, Jul 15, 2012.

Tiedän melkein kutsukaiman kutosista aiempana vuosina olleen tälla kanavalla asiassa aktiivinen, mutta
toivottavasti sallinette tämän avaukseni asiassa.

Kaikkien kalenterit täyttyvät nopeesti kesäloma aikana ja olisi hyvä luoda
suunnitelmia, vaikka vielä paljon vettä virtaa Tammerkoskessa ennen tuota aktiviteettia.

Mielestäni HQ aseman statukseen kuuluisi, että sillä olisi tehoa HP luokan verran ja tietysti valitsemalleen alueelle
kohtalainen antenni. Logiohjelman tulisi olla pystyvä tekemään Cabrillo loki, niin että sitten saadaan se ajettua yhteen yhdeksi logiksi.
No  tämän te varmaan tunnette mua paremminkin....
Itsellä mulla on SH5 ohjelma jolla voi katsella ja analysoida kisatuloksia.

No itse olin aiemmin apukuskina aiemmin myös vain 100W teholla, ja kyllä huippukuskit senkin pihinän
bandeilta löytävät koska HQ- kerroin kiinnostaa. Mieluummin kyllä linukka täytyy olla, ja kannattaa se testata.

Toivon innokkutta tässä Suomen edustamisessa bandeilla ja samalla ilmoitan että OH3LB ja OH3KAV ovat alustavasti
mukana kolmosista, sekä myös tietääkseni Seppo OH1VR käsittääkseni Tampereen suunnasta ainakin on alustavasti mukanA ja varmaan muitakin   ykkösiä tulee mukaan.

Toivon innostusta kisaan tietysti muistakin piireistä kuten  vitosista ja kakkosista sekä kutosista mukaanlukien kovat kasit  ym.

Mielestäni tapahtuma sopii hyvin workittavaksi myös multi-oppina bandiaikaa jakaen- itsellä oli siitä viime vuonna hyvää kokemusta.
Kun Suomea edustetaan tehdään se tietysti kunnolla kykyjen ja kelien  ja käytössä olevan kaluston mukaan.....
Lisätietoja

http://www.arrl.org/iaru-hf-championship

Varmaan kokeneemmat hamit ovatkin viritelleet suunnitelmia tuohon HQ - viikonloppuun, joten laittakaat mailia listalle tai mulle tai kumpaakin......
Itse ainakin haluaisin  tähän (leikkimieliseen sotaan) taas lähteä.

Vexi OH3LB

--
Veikko Kuumola
puh. 040 549 1705