[CCF] Fw: Re: SACin softat/ N1MM

'Zaba' OH1ZAA elefa at wippies.fi
Wed Oct 3 14:51:39 EDT 2012

Hei!

Hankin lennosta Wintest:in Bermudan-pedition aikana,
ja huomasin, että USB:n kautta merkit välillä tökkivät,
välillä niin paljon, että lähetetty kutsu muuttuu. Näin
kävit vaikka CPU:n oli nelisäikeinen Atom (D525)/Win7.

Syynä saattaa olla taustalla pyörivä BOINC, joka pitää
kaikissa koneissani CPU:t 100% teholla. Sen pitäisi olla
läpinäkyvä, ja vetäytyä taustalle, kun käyttäjä tekee
jotain muuta, mutta siinäkin menee näköjään aikaa,
jos interruptit osuvat huonoon saumaan. VP9-maassa
oli USB-interface II (tnx Hannu, OH1HS) ja FT-920.
Nyt on USB Interface III ja FT-990. Samat CW-oireet.
Toivotaan parempaa tulevalta YCCC-purkilta.

  Cheers/73, "Zaba"  OH1ZAA

P.S. Kyselläänpä QSL-managerilta OH1ZAA/VP9-status

Ilmo Anttila [ilmo.anttila at qualisys.fi] kirjoitti:
> Moi Jukka
>
> Minä tarkoitin huonona CWnä sitä, kun avainnusosa on kytketty Windows PCn
> taakse ja CW-ohjelma tekee merkkejä. Merkeissä ja merkkiväleissä voi olla
> ajoitusvirheitä.
> N1MMn tekemä CW ja näppikseltä annettu on OK. Tämä on tullut esiin Windows
> XPn kanssa. Tämä kokemus tuli TR4W:n kanssa.
> TR4W:n sähkötys muuten on OK.
>
> Ilmo

Wippies-vallankumous on täällä! Varmista paikkasi vallankumouksen eturintamassa ja liity Wippiesiin heti!
http://www.wippies.com/