[CCF] Maksimikelit!! (napa-alueen syömähammas)

Esa Korhonen esa.korhonen at yahoo.com
Wed Oct 31 09:35:42 EDT 2012

Juha,

olet tavallaan oikeassa.

Kyse on myös siitä mihin sen tehon syöttää. GP vs. 6 yli 6 antaa hieman eri lähtökohdat. Ja kelit tottakai ovat myös merkittävässä asemassa käytänössä.

Kuitenkin realiteettina: Jos 1500W signaalisi on vasta-asemalla S9+20 (keli ja muut asiat kohdallaan) ja tiputat tehosi 5 wattiin niin kuso syntyy 100% varmasti. Ei epäilystäkään. Myös S9+10 antaa varmasti saman tuloksen. Toki, jos keli- tms. syistä jo se _iso_ signaali on luteen huokaus niin sama se sitten on lyödä luurit tiskiin ja mennä vaikka pizzalle ja ölzille.

En ole (ainakaan vielä) raportoinut lähmmuin BY5CD multimultia. Lyhyenä kommenttina: asemilla joilla oli "vajaatehoiset" linukat (1200W puolijohdesellaiset) ajoivat parhaat kusomäärät & kertoimet eli 10 ja 15m .... muut bandit tuskailivat, minä 40m mukaanlukien. No, siellä oli muutakin huomioitavaa, mutta kuitenkin, ei se teho aina kaikkea ratkaise.

Muistetaanpa myös Team Vertical'n QRP-suoritukset Caribialta.

73, Esa