[CCF] Pumppu, skimmer ja RBN

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Sun Sep 16 01:30:16 EDT 2012

SAC-huomenta

   Koe on takana. Huolellinen pumpputitaus "CQ KUTSU" tai
   "KUTSU TEST" vie RBN-listoille. "SAC KUTSU" ei takaa pääsyä,
   ei pumpulla tai bencherillä. Siis turhaa vaivaa pumpulla
   workkiminen, ja vaivalloista vieläpä. Lopetin parin tunnin
   perästä ja annoin iambicilla.

   Mulla on TS-850 ja potikkasäätöinen "Keyer Speed", RBN on
   yksi tapa päästä selville antonopeudestaan, WPM :) Hieman
   mittaustarkkuus horjui, kun samasta kutsusta 10 eri Skimmeriä
   antoi +/- 3 WPM eri lukuja. Ehkä taustalla on monitie-eteneminen
   joka jäykisti signaalia?

   Lisäksi teki egolle hyvää, kun ZL2HAM antoi 12dB 3511 kHz, kun
   moni muu jäi alle 10 dB:n. Ei silti, ei siellä VK/ZL kukaan
   äänessä ollut. Tälläisessä tilanteessa voi sanoa, että "kyllä
   mä olisin montakin OC-kusoa voinut saada". RBN lisää aktiviteettia
   ja big gun asemien egoa.

   RBN on myös kätevä siinä ettei mene sössimään ja laita
   kisa-CQ:ta lähellä DX tms. taajuutta. Kerran tuli sarja "IDIOT"
   lausuntoja mulle, kun pumpulla törkkäsin kutsuni NH8S päälle.
   Mikä fossiili, pumpulla. No, RBN:ää osaa käyttää myös idiootti
   pienellä opastuksella ja välttää moisen.

   Yhteenveto: Nykyään ei enää tarvitse kuulla, eikä kuunnella.
   SSB-osassa jos joku tekisi otanta-gallupin, kysyin joka kymmenenneltä
   "Miten mut löysit?" - saatais infoa kuson synnystä. Ite en pääse
   mukaan, ottaisiko joku tutkimustehtävän vastaan?

ilkka

   Ville, sri. Uni voitti 2115Z, PP1CZ ehti tulla 40.

--
Ilkka Korpela
http://www.helsinki.fi/~korpela