[CCF] QSO per gramma

Esa Korhonen esa.korhonen at yahoo.com
Sun Sep 16 09:56:33 EDT 2012

Hyvää SAC-iltaa

Neljännestosissaan workittu SOAB LP (single element) remoteoperaatio toi OH-pottiin vajaat 75k pointsia joka täsmää aika hyvin operaattorin painoon vajaat 75 kiloa.

Band      QSO   Points   Multipliers
------------------------------------
80m          0       0       0
40m         99     217      26
20m        304     659      39
15m         21      46      15
10m          0       0       0
------------------------------------
Total      424     922      80

Claimed Score: 74,925 points

Neljännestosissaan? Juu, olisin viettänyt aikaa bandilla ennemmänkin jos kansainvälinen nettikaista olisi antanut myöten. Ei vaan pysty workkimaan jos homma toimii niin että RX kuuluu sekunnin, seuraava sekunti ei kuulu, seuraava sekunti taas kuuluu jne. Olin yllättynyt miten huono käytettävä kaista tänä viikonloppuna oli, yleensä remoteworkkiminen Kiinasta sujuu melko mutkattomasti muutamia yksittäisiä hetkiä lukuunottamatta.

Se oli puolet puuttuvasta 3/4:sta. Loput meni edellisen viikon messukeikan väsymyksen piikkiin, oli pakko nukkua 5h kesken kontestin ja käydä syömässä kisan loppupuolella. Lisäksi oli pakko saada jokunen bandipinna NH8S'stä kun ei viikolla ehtinyt em. messujen vuoksi ääneen.

80:lle mulla ei ole antennia joten siellä ei ole yhtään kusoa.

Kuso kulki tosi mukavasti silloin kun olin äänessä! Ajoittain tuli mukavia pileuppeja purettavaksi ja kunnon DXiäkin on lokissa. Aina ei tarvitse kilowatteja ja yageja workkiakseen esim. jenkkejä, ausseja ja uuttaseelantia neljälläkympilläkin.

Loki on ladattu SAC-sivulle.

Vermeet: Tonni-MP 100w + AV-640GP (40-6m)

Toivottavasti OH jälleen kaataa saunamakkarat.

Esa OH7WV @BY4