[CCF] CQ WW Suomi: 2012 säännöt suomeksi

Jukka Klemola jpklemola at gmail.com
Mon Sep 17 11:09:49 EDT 2012

> ... olisin kysynyt miten esim. CQ:ssa pitäisi
> menetellä jos käy niin kuin minulle kävi SAC:ssa. Workin yhden IK3 aseman ja
> laitoin kuson lokiin, ja perään tuli toinen italiaano (IV3)antamaan
> kutsuaan. Luulin ensin, että asema oli sama ja kyseinen kaveri yrittää
> korjata kutsuaan. Möhlin tuossa niin, että tuhosin sen kunnon kuson ja kun
> olin lokittanut tämän toisen, niin eiköhän se ollut vielä dupe! Nyt mulla ei
> ole muuta tietoa tuosta tuhoutuneesta kusosta, kuin että se oli joku IK3.
> Tämä kaveri kärsii nyt not in log -merkinnästä minun möhläyksen takia.
> [...]

Tosiaan, homma alkaa sillä että laita nootti lokiin tuollaisen kohtaan.

Jos ei ole äänitettä, laita questions at cqww.com osoitteeseen sekä lokin
soapboksiin ilmoitus tuollaisesta tapahtumasta.
Jompi kumpi tulee lokintarkastusryhmälle .. Ne ovat ihmisiä.
Ne osaavat korjata sen IK3:sen UBN rekordit kuntoon.

Jos on äänite, minun oma tulkintani on että tällaisessa tilanteessa
saat muuttaa lokisi kun se menee sen tapahtuneen mukaan oikein.
Etenkin koska kutsut, sanomat ja kuso ylipäätään on sellaisena lokissa
kuin se oli oikeasti bandilla.

Nootilla voi muutenkin laittaa informaatiota talteen kun kusojen
editoiminen siinä temmellyksessä on välillä hankalaa.

Mutta:
Kutsumerkkien tai sanomavaihdon korjailuthan eivät ole sallittuja
äänitteiden perusteella.
Yhteydelle merkittiin aika lokiin ja se lokirivi on sen määritelmän
mukaan heti kusonpitoajan jälkeen siinä.

73,
Jukka OH6LI