[CCF] CQ WW 2012 säännöt

Jukka Klemola jpklemola at gmail.com
Tue Sep 18 10:04:59 EDT 2012

> Onko muuten scoreboard-asiaan otettu virallista kantaa? Tällä hetkellä
> ainakin itse olen siinä uskossa, että scoreboardiin kytkeytyminen ja sen
> seuraaminen ei ole sääntöjen määrittelemä QSO-avustuspalvelu (toki ainakin
> marginaalista etua siitä voi olla jossain luokissa saavutettavissa).
> Uskoisin, että sääntöjen kehitys muutenkin varmasti on (tai ainakin pitäisi
> olla) enemminkin siihen suuntaan kannustava. Muutenhan esim. SO-luokassa sen
> käytössä ei olisi mitään järkeä.

Un-assisted saa käyttää puhdasta scoreboardia.
Kuten panadapteriakin.
Tai roikkua jossakin chat roomissa.

Samoin, single op un-assisted saa käydä katsomassa vaikka televisiota.

Näin niin kauan kuin sieltä ei tule mitään asemien
taajuusinformaatiota mistä voisi olla kerroin / QSO hyötyä.

Assisted asemat saavat toki käyttää QSO avustuspalveluita (klusterit
ynnä muut vastaavat).
Samoin multi operator asemat.

73,
Jukka OH6LI