[CCF] [Tekniikka] usb to rs232

Jukka Klemola jpklemola at gmail.com
Sun Dec 29 13:44:10 EST 2013

Morjens kaikki.
Sama puute täällä.

PCI kortit tuntuvat toimivan poikkeuksetta WinXP kanssa.
Ei ole tietoa onko OS:llä väliä kun kortin laittaa väylään. Periaatteessa
ei kait pitäisi olla.

USB kytkentäisten kanssa mulla on alkanut kokeilu kun OH0V konekanta
täsmentyi täysin läppäreiksi.
Aikanaan löysin yhden toimivan Anttilasta. Nyt tarve on saada useampi
portti.

Viime kisoissa käytin telakka-aseman sarjaporttia rigikytkentään ja telakan
rinnakkaisporttia avaintamiseen. Äänikortti-integraatio toimi kotona mutta
ei paikan päällä.
Tarve tai ainakin halu on saada kaikki sarjaporteille ja äänikortti
toimimaan.
Roottorikontrolli, avainnus sekä rigin ohjaus.
Jos laajennan RTTY:lle, sitten sille oma USB2RS palikka.

Ostin ensimmäiseksi kokeiltavaksi USB -> 2x RS porttisen muuntimen
VEKOY:stä.
Maksoi reippaan 20 euroa. En ole vielä kokeillut.
Se on tässä alkavan vuoden puuhia. Raportoin tänne menestyksestä.

PC kanta on Lenovo ThinkPad + WinXP.

VEKOYssä oli kaupan alle kympin USB dongle äänikortti - onko niistä
kenelläkään kokemusta?

2014 !
Jukka OH6LI