[CCF] LoTW - kun tietokone hajoaa

Jukka Klemola jpklemola at gmail.com
Fri Jan 3 02:24:07 EST 2014

Hyvää Uutta Vuotta Kaikille.

LoTWista:
Minun tietokoneeni hajosi ja piti alkaa hakemaan uutta seertifikaattia
ARRLstä.

Sertifikaatin hakemiselta olisi välttynyt jos olisin tehnyt .p12 tiedostot
sertifikaatistani tai sertifikaateista joita minulla on ja tallentanut ne
muuallekin kuin omalle koneelle.

Varmuuskopiointi ei .tq6 tiedostojen tapauksessa aivan aukottomasti auta;
mutta en tiedä kun minulla ei ollut kokonaista varmuuskopiota koneen koko
levystä. Ainoastaan niistä tiedostoista joita luulin tarvitsevani.

Minun koneeni hajoamisen yksi opetus oli että niitä varmuuskopioitavia
asioita on enemmän kuin luulin.

Nyt minulla on tehtynä sellaiset .p12 tiedostotkin ja talletettuna
muuallekin kuin omalle koneelle.

Suosittelen muitakin tekemään sellaiset niin säästää aikaa joskus kun
koneet hajoo.

.p12 tiedostojen käyttö on neuvottu LoTW helpeissä otsikon 'miten käytän
LoTWia useammalta tietokoneelta' alla.

73,
Jukka OH6LI