[CCF] OG1M - CQ WW SSB Classic

Seppo Sisättö Seppo.Sisatto at uta.fi
Mon Oct 27 14:32:21 EDT 2014

Hieno kisa. Classic -osallistuminen, jossa kertoimet
etsitään itse ilman klustereita tai SO2R -systeemiä
on haasteellinen. Parhaat kelit menivät minulta nyt ehkä
pääosin ohi sekä pitkien taukojen = esim. täydet yöunet
sunnuntaiyönä että muutenkin 'väärien' workkimisaikojen
vuoksi. Lopetin kisan pian puolenpäivän jälkeen sunnuntaina,
kun 24 tunnin osallistumisraja läheni. Oli muuta puuhaa.

Kelit olivat erikoiset. Pääosin loistavat. Erityisesti
jäi mieleeni runsaan puolen tunnin avaus lauantaina
iltapäivällä 20:llä, jossa Etelä-Amerikka tuli sisään
pitkää kautta. Sitä olen aina pitänyt hyvien kelien
merkkinä. 40:llä Pohjois-Amerikka tuli sisään lujaa
vielä myöhään sunnuntaiaamupäivällä. Hyvien kelien
merkki sekin.

ARRL:n kympin kisaan mukaan joulukuussa ja sitä ennen
olen kilpailemassa CQ WW CW:ssä Wireless Contestereiden
3B8MU -tiimissä.

Kiitos yhteyksistä ja onnitteluni menestyneille
OH-kilpailjoille!

Seppo OH1VR - OG1M

Contest         : CQ World Wide DX Contest
Callsign        : OG1M
Mode            : PHONE
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : Classic
Band(s)         : All bands (AB)
Class           : High Power (HP)
Zone/State/...  : 15
Locator         : KP11ST
Operating time  : 23h41

  BAND   QSO  CQ DXC DUP  POINTS   AVG
--------------------------------------
   160   106   4  37   0     104  0.98
    80   178   9  42   1     209  1.17
    40   319  26  79   0     532  1.67
    20   409  26  68   0     619  1.51
    15   353  26  75   1     584  1.65
    10   205  27  81   0     440  2.15
--------------------------------------
TOTAL  1570 118 382   2    2488  1.58
======================================
        TOTAL SCORE : 1 244 000

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators       : OH1VR

Station (OH1VR): Elecraft K3, Acom 2000A, microHAM automation

Main tower rotating 42 mtrs
Antennas: 160m - 1/4 sloper
            80m - sloping dipole
            40m - 4el M2