[CCF] SAC asemaa tai operaattoria vailla?

Kim Östman kim.ostman at abo.fi
Tue Sep 2 03:07:08 EDT 2014

Moi,

Komppaan Tomia tarmokkaasti.

Yritämme pohjoismaisessa SAC-komiteassa edelleen nostaa kisan
profiilia Skandinavian ulkopuolella erilaisten puffien ja temppujen
avulla. Tänä kesänä oltiin esimerkiksi esillä Friedrichshafenissa, ja
kohta lähtee erilaisille paikallisreflektoreille ym. tietoa tämän
vuoden kisasta. Tässä yhtenä oleellisena osana on uusi
plakettiohjelma, josta lämmin kiitos sponsoreille!

Kaikkein parasta mainosta SAC:lle on kuitenkin se, että täytämme
bandit auroraisilla signaaleillamme. Jokainen SAC:n Pohjoismaiden
ulkopuolelta joskus workkinut voinee yhtyä tähän ajatukseen.

Realiteetteihin kun kuuluu, että SAC on alueellinen kisa, jonka
kiinnostavuus muualla kärsii suhteellisen alhaisen vasta-asemamäärän
takia. Esimerkki toisin päin: milloin viimeksi itse osallistuin
vaikkapa LZ DX Contestiin? Milloin se edes on...? Jokainen hetkeksikin
ääneen tuleva OH-asema on siten tärkeä ja positiivinen lisä
kokonaisuuteen, jolla pidämme SAC:n alueellisten kisojen aatelissa
yhteisvoimin.

Esimerkistä huolimatta synkistelyyn ei ole aihetta. Lähetettyjen
lokien määrä on viime vuosina kasvanut ja hätyyttelee nyt 2500 lokin
rajaa (CW + SSB). Tämä vastaa suuren WAE DX Contestin CW + SSB
-lokimäärää. Parina viime vuonna kasvu on tullut muualta kuin
Pohjoismaista, joissa osanotto on itse asiassa hieman laskenut:
http://www.sactest.net/blog/wp-content/uploads/2014/06/SAC-2013-result-booklet.pdf (sivu 4). Pistetään tänä vuonna
paremmaksi!

Pohjoismainen SAC-komitea ottaa mielellään vastaan ideoita, kritiikkiä
ja palautetta SAC:n kehittämisestä, sähköpostilla support at sactest.net.
Vuonna 2012 toteutetun laajan kyselyn tuloksia voi lukea osoitteessa
http://www.sactest.net/blog/wp-content/uploads/2012/09/sac-2012-survey-results_08sep2013.pdf

Kuullaan kisassa! Vielä on hieman epäselvää, pystynkö itse toimimaan
saarnani mukaisesti, kun työmatka pukkaa päälle... :)

73
Kim