[CCF] Iso kiipeilyhaka

Jari Jokiniemi oh3bu at luukku.com
Thu Sep 18 11:36:02 EDT 2014

Tamrex Oy Tampere myy Petzlin tuotteita kuten Petzl Absorbica. Minulla on valjaissa nykyään sellainen. Sitä saa isona alligaattorimallina.

Helsingissä on firma nimeltään Suojalaite Oy, josta ostin valjaat. Siellä on paras myyjä, jota olen koskaan elämäni aikana tavannut. Kun näytin hänelle aikanaan vanhaa työvyötä, hän pyöritteli sitä kädessään, ja totesi, että ei ole katsastettu, mutta ei kai harrastajalaitteissa mikään laki siihen pakota. Tämän tekijä, joka näkyy tyyppikilvessä, on muuten nykyään meillä töissä. Kas, tässähän on tällainen vanhanmallinen lukko. Kielsivät näiden käytön, kun pari tyyppiä putosi mastosta. Jos tätä sopivasti heiluttaa, niin se saattaa irrota. No ei se nyt irtoa. Heilutetaans vielä. Klik. Ahaa, kokeillaans uudelleen. Klik. ("OSTAN. OSTAN. OSTAN. Mitä ikinä sinä haluat minulle myydä!")

-Jari