[CCF] Äänen tallennuksesta vielä

Tor-Björn Nylund tor.nylund at kolumbus.fi
Fri Oct 9 03:27:30 EDT 2015

Olen seurannut tuota äänen tallennus asiaa tovin ja miettinyt uutta sääntöä.
Tämä koskee siis vain jos luulee pärjäävänsä jotenkin. CQWW kisassa.
Huomasin ja jos ymmärsin oikein, niin säännössä on kuitenkin seuraavat poikkeudet:
  1.. Only applies to single-op UNASSISTED, including High, Low or QRP power, all band or single band. Not Assisted, not multiop.
  2.. Only applies to entrants expecting to finish in the top 3 in World, Continent or USA.
Tässä johtopäätöksenä luulen, että ASSISTED luokkaan tulee paljon osallistujia tulevaisuudessa.
Toisaalta, leikkimielisesti, tai jopa provosoivasti voisin ajatella, että kaikkien jotka ovat kilpailleet UNASSISTED luokassa ja joilla kuitenkin on automaatiota asemallaan, siis linukan tunaus, antennin vaihdot, muu “asemamestari” apunaan, puhumattakaan automaattisesta sähkötyksestä makrojen ja tietokoneen avulla, olisi kuulunutkin olla assisted luokassa, koska operaattorihan EI silloin hoida kaikkea toimintaa itse, kuten säännöt määräävät ko. luokassa.
Tämä oli siis vain provoa, kun tuosta äänen tallennuksestakin on tehty noinkin vakava asia.
Hyviä kilpailuja kaikille. Otetaan rauhallisesti ja annetaan isojen poikien päättää asiat, niillä on kravatit ja pikkutakitkin.

Turre, –2bv

---
Avast Antivirus on tarkistanut tämän sähköpostin virusten varalta.