[CCF] Ecoflex 10 liitinongelma

Ville Hiilesmaa py2zea at gmail.com
Fri Dec 23 13:37:58 EST 2016

Terve Markku,

Kiitos noista ohjeista.
Teimme CQ WW CW PS2T MultiMultia varten kovalla kiireellä liittimet noin
viiteentoista ecoflex 10 kaapeliin ja
ja kymmenkuntaan ecoflex 15 kaapeliin. Kaikki oli noita urosliittimiä,
jotka sulta syyskesällä ostin.

Kun yksi kaapeli oli pettänyt vaipan luisumisen takia brassit oli
paniikissa hylkäämässä koko systeemiä.
CQ WW CW MultiMulti meni hyvin, yksikään kaapeli ei pettänyt 1.5 kW teholla
ja jatkuvalla CQ huudolla.

Brasseille jäi kuitenkin epäilyksen siemen ja ovat nyt suunnittelelmassa
liittimien vaihtoa niihin joissa sukka puristetaan krymppaustyökalulla.
Panen kuitenkin kovasti hanttiin, että nyt jäitä hattuun ja mietitääns
pikkasen.

Krymppaus voi olla OK RG8U tai RG213:lle, joissa eriste on täyttä tavaraa.
Mutta ecoflexissahan on foamia, johon krymppaus lienee sähköisesti OK,
mutta mekaanisesti ei ehkä ole kovin vetoa kestävää.

Mitäs mieltä ollaan

- toimiiko krymppaus ecoflex 10:ssä?
- kuinka ecoflexille suunniteltu liitin toimii RG8 RG213 tyyppisillä
kaapeleilla,
  joissa on vain yksinkertainen kuparipunos?

Vielä kysyisin että:

- montako Ecoflex kaapelia olet Markku itse tehnyt esim vuoden 2010 jälkeen
?
- ja monellakon OH asemalla on ecoflexit ja niiden liittimet käytössä ?
- kuinka paljon on tullut valituksia Härmän jengin omista tekeleistä?
       (vikahan ei aina ole sysissä vaan usein sepissä joilla on peukalo
keskellä kämmentä)

Saludos amigo, MX HNY

Ville OH2MM EA8EA PY2ZEA