[CCF] T48K etsii operaattoria CQ WW SSB osaan

Pekka Holstila pekka.holstila at kolumbus.fi
Wed Jul 27 14:39:16 EDT 2016

Terve,

Raul, CO8ZZ kyseli olisiko joku OH kontesteri kiinnostunut osallistumaan
WW SSB kisaan Las Tunas Contest Clubin mukana M2 luokkaan.

Itse olin kyseisellä asemalla kuluvan vuoden ARRL:n CW kisaa workkimassa
ja voin kokemuksena ehdottomasti suositella. Sen verran täytyy toki olla
pionerihenkeä mukana, että valmistautuu myös käytännössä aseman
rakentamiseen (ja jotain tarvittavaa mukanaan viemään, sieltä kun ei
juuri mitään hamitavaraa ostettua saa), sillä heidän kontestiasemansa
(joka sijaitsee loistavalla paikalla Kuuban pohjoisrannikolla, Las
Tunasin kaupungista pohjoiseen), on aina käytännössä joka kisaan
rakennettava A:sta Ööhön. Mutta se meni yllättävänkin helposti ja
nopeasti, sillä paikalliset tietävät mitä tehdä ja antennit ovat
rannalla olevia VDA, GP tai L-antenneja. Eli lasikuituputkia ja lankaa.

Mikäli jollakin kiinnostusta moiseen efortiin, ota yhteyttä ja kerron
aiheesta tarkemmin ja annan tarvittaessa Raulin yhteystiedot.

73 Pekka, OH2TA (omakutsu toimii)