[CCF] Fwd: Tämä kiinnostaa ikävä kyllä joitain suomalaisiakin

Jari Jokiniemi oh3bu at luukku.com
Tue Apr 18 04:54:10 EDT 2017

Huomattava osa typeristä säännöistä johtuu siitä, että on alunperin tehty typerä sääntö, jonka valvomisen suosta luodaan typerä pykälä toisensa perään.

Tämä äänitysjuttu on aivan suoraa jatkumoa sanotulle ilmiölle. Kun isojen poikien kesken on sitä epärehellisyyttä, kun suhtautuvat tähän harrasteeseen niin verisesti ja elämää suurempana asiana, niin sitten kaadetaan täysin tyhjänpäiväisiä asioita QRP Assisted 160 meters Tribander Whatever niskaan.

Niin, minua ei tosiaankaan kiinnosta yhtään pätkän vertaa, että miten maailman top-10 SOAB-huippuoperaattoria asian kokee. Tai edes top-100. Se on juuri täsmälleen kaikkein väärin mahdollinen porukka sääntöjä laatimaan.

Minua kiinnostaa vain ja ainoastaan se tavis, jota potkitaan päähän sen kun keritään.

Homma alkoi siitä, kun joku iso poika Amerikassa veti herneet nenään siitä ainoasta asiasta, joka on viimeisten vuosikymmenten aikana antanut edes vähän tasoitusta tavikselle. Eli pakettiradiosta. Oli liikaa sekin. Ja siitä tuli sitten hirveä mantra, josta ei päästä koskaan eteenpäin. Koska 100% tapauksista keskustelu päättyy hokemaan "huijarit täytyy saada kiinni, säännöt on sääntöjä, luo oma kilpailu, jos ei säännöt miellytä". Suomennettuna: me isot pojat ollaan asia näin päätetty, joten pää kiinni pikku pyssyt. Ja yhtään missään vaiheessa ei pystytä puhumaan siitä, että onko säännössä alunperinkään ollut yhtään mitään järkeä.

Jos nyt se kööri, joka ahkerimmin höpöttää säännöistä ja reiluudesta yms. viitsisi edes pari minuuttia pohtia vaikkapa pykälän IV.B.2 eli käytännössä Karibian saarten "reiluus"-logiikkaa, niin maailma avautuisi aivan toisenlaisena.

-Jari, OH3BU