[CCF] Gallup: CW-nopeus

Ville Hiilesmaa py2zea at gmail.com
Tue May 23 11:31:26 EDT 2017

Terve Esa,

Yleensä vastaan samalla nopeudella kuin kyseinen DX.
Pätee sekä DX- että contestityöskentelyssä.

PS: Kun itse kutsun CQ kontestissa, max nopeuteni on 38 WPM,
40 tai yli aiheuttaa jo kaaosta jaksolla, jengi (tai minä itte!) ei pysy
mukana.
40+ WPM on OK vain kun bandi aukeaa ekaa kertaa ja tulee isot jenkit K3LR
W3LPL, WE3C, etc.vastaamaan.

Sunnuntaina on paljon vähemmän asemia, kutsun 24 aluksi WPM ja nostan ad 38
jos tule pailappia.
Toisin sanoen, nopeus pitää aina sovittaa senhetkiseen tilanteeseen.

PS: Jenkeissä on jonkin verran CW-taitoisia ukkoja General Classissa,
siksi workin jenkkipailappia aina 3.5-21 mHz bandeilla .025 yläpuolella.
Sama asia tulee muistaa SSB:llä

73 Ville OH2MM PY2ZEA