[CCF] CW lokeja enemmän kuin SSB lokeja

Hannu Säilä hannu at saila.org
Tue Dec 10 12:29:00 EST 2019

Voin olla väärässä, mutta SSB on ikävää verrattuna CW-modeen.
Yliohjaus ja suursignaalit (syystä tai toisesta) ovat hankalia
puhepuolella. Nykyrigeissä CW:llä on helppo kaventaa kaistaa ja se
auttaa usein jonkun verran splattereihin ja klikkisiin lähetteihin. Tätä
SSB-puolella ei voi tehdä kovin pitkälle menettämättä informaatiosisältöä.
Näin ainakin itse koen pikkuasemalla workkiessani. Vältän fonea.
Hannu OH1HS/OH3WW